ویژه کاربران عضو
کاربر گرامی، استفاده از این قسمت فقط برای کاربران سایت امکانپذیر است. شما میتوانید به آسانی توسط شماره موبایل عضو شوید. جهت عضویت لطفا اینجا کلیک کنید.
کاربر گرامی، استفاده از این قسمت فقط برای کاربران سایت امکانپذیر است. شما میتوانید به آسانی توسط شماره موبایل عضو شوید. جهت عضویت لطفا اینجا کلیک کنید.
اهم مشکلات کشور عبارت از تورم، بیکاری، کمبود آب، مشکل زیست محیطی، عدم دسترسی به مسکن مناسب، غیر قابل تحمل بودن هزینه های بهداشت و درمان، بالا بودن هزینه های تحصیل، ازدواج، ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، گسست اجتماعی، کیفیت پایین حکمرانی در کشور، وجود فساد، عدم شفافیت، عدم توجه به شایسته سالاری و عدم پاسخگویی در سیستم اداری، کاهش سرمایه و اعتماد اجتماعی در کشور است.
این مشکلات خود معلول علت هایی همچون دولتی بودن اقتصاد، دانش بنیان نبودن اقتصاد، تک محصولی بودن اقتصاد، نامناسب بودن فضای کسب و کار، ساختارهای سنتی و مشکل دار، اتخاذ سیاستهای نامناسب اقتصادی، مدیران غیرکارآمد و... است
راه حل این مشکلات تنها برخورد با معلول ها نیست بلکه راه حل اساسی و ریشه ای، اصلاح ساختارهای اداری و اقتصادی، به کارگیری سیاست های مناسب و انتخاب مدیران توانمند است.
اگرچه رفع بخشی از مشکلات به عهده دولت است و پیشنهاد اولیه برای اصلاح ساختارها و انتخاب سیاست های مناسب و نیز گزینش مدیران اجرایی، بخشی از وظایف دولت است ولی ریل گذاری برای اصلاح ساختارها و تصحیح سیاست ها و تایید مدیران توانمند به عهده مجلس است.
اگر مجلسی متعهد، متخصص، انقلابی و برخوردار از روحیه جهادی در راس کار باشد و برای یک دولت جوان و توانمند ریل گذاری کند و در کنار آن قوه قضائیه ای با همین ویژگی ها بر کشور حاکم شود، قطعا سرعت حل مشکلات کشور بیشتر می شود.
اگر رویکرد جدیدی که بر قوه قضاییه حاکم شده است و متاثر از تغییر نگاه ها از نگاه سنتی و غیرانقلابی به نگاهی انقلابی در کنار مدیریت جهادی است، در دو قوه دیگر نیز هم حاکم شود، قوای مقننه و مجریه را نیز متحول خواهد کرد. این رویکردی که در قوه قضائیه باعث تغییر نگاه مردم از نگاهی یاس آلود به نگاهی امیدوارانه شده است، میتواند در دو قوه دیگر نیز اتفاق بیافتد.
لازمه تحول در مجلس و داشتن مجلسی در راس امور، حضور نمایندگانی با نگاه انقلابی و معتقد به مدیریت جهادی است. مجلس جایی برای ساختار شکنی و ایجاد هزینه برای کشور نیست. مجلس محل گرا دادن به دشمنان کشور و نظام برای نشانه گیری آرمان ها و باورهای مردم نیست. مجلس محل حضور نمایندگان فاقد طرح و برنامه نیست. مجلس چهار راه چه کنم نیست که عده ای با ورود به آن در انتخاب مسیر مردد باشند. مجلس محل تجربه اندوزی و سکوی پرش برای رسیدن به جایگاه های بالاتر با هزینه مردم نیست. در مجلس کارهای نپخته و احساسی ره بجایی نخواهد برد. نگاههای سنتی و منفعلانه به مشکلات کشور و دل بستن به الگوهای وارداتی و غیرانقلابی و نیز حضور توام با تفنن در مجلس گره گشای مشکلات مردم نیست.
مجلس جایگاه نمایندگانی است که نقشی پدرانه برای مشکل گشایی از ارکان مختلف کشور دارند. مجلس محل به کارگیری دانش و تجربیاتی است که نمایندگان در طول سال های قبل از نمایندگی، آموخته و یا تجربه کرده اند و یا در نتیجه تعامل با دیگران بدست می آورند.
پایان پیام/
هنوز هیچ نظری تایید یا ثبت نشده است.
دکتر جعفر قادر متولد ۱۳۴۳ دارای کارشناسی اقتصاد نظری از دانشگاه شیراز، کارشناسی ارشد برنامه ریزی سیستمهای اقتصادی از دانشگاه شیراز و دکتری اقتصاد شهری و منطقهای از دانشگاه تربیت مدرس – تهران است. از جمله مهمترین سوابق ایشان نمایندگی مردم شریف شیراز در مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی، عضو شورایعالی نظارت بر سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی، شهردار شیراز، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، دارنده دهها مقاله معتبر علمی داخلی و خارجی میباشد.